ПРОМО: Ако имате предишна версия на Rhino, можете да подновите до 27 Февруари 2024 за 395 EU (вместо за 595 EU).
Rhino 8 добавя редица нови и подобрени команди за моделиране, детайлност, потребителски интерфейс, рендер функционалност и Grasshopper функции. Rhino 8 for Mac сега е по-бърз чрез използване на Apple Metal технологията за ускоряване на графиката. При закупуване на лиценз Rhino 8, можете да използвате както Rhino for Win, така и Rhino for Mac.
Новата команда ShrinkWrap създава капсулираща Mesh повърхнина, която обхваща външните очертания на обектите, изграждащи Вашия модел. Този единичен и затворен Mesh обект е идеален за 3D принтиране. ShrinkWrap съдържа редица подкоманди, с които да оптимизирате допълнително модела преди да го изпратите за печат:
- Параметри за сгъстяване или олекотяване на геометрията;
- Създаване на отместен вътрешен Mesh за намаляване на материала за печатане;
Push&pull функция – Бърз начин за моделиране чрез преместване на едно или повече лица (Faces) на Polysurface обект по неговата нормала. Това е изключително удобна функция за бързо добавяне на изпъкнали и вдлъбнати детайли.
Вмъкване на вътрешен ръб (Inset) на определено разстояние по Mesh, SubD или Polysurface обекти с цел разделяне на отделни лица от двете му страни. Много удобен в комбинация с Push&pull за отместване на съседни лица навътре и навън на зададени разстояния.
Ръб (Crease) в SubD обект – нов елемент на SubD геометрията, чрез който лесно става изпъкване или заглаждане на ребро върху повърхността на обекта.
Автоматично завъртане на работната повърхнина (Auto CPlanes), когато застанете върху даден обект. Тази функция спестява време за ръчно задаване на работна равнина и за смяна подходящ изглед.
В Rhino 8 има подобрена функционалност по отношение на сеченията на модела, тъй като можете да изберете стил за пресичане на обектите от даден слой – цветове и дебелини на линии, щриховки. Стиловете могат да се отразят както в съществуващите изгледи на модела, така и в специален директен изглед. Самите равнини на сеченията се представят чрез динамични обекти, които могат да се изместват в пространството и това спестява редица допълнителни построения и настройки.
Ето и няколко от най-важните подобрения в интерфейса на Rhino 8:
- Оптимизиран Layer Manager – добавена търсачка, стилове за сечение, drag&drop в прозореца, независимост между видимост на обект в моделно и хартиено пространство и др.
- Запазване и извикване на настройки в прозорците на Rhino 8 и възможност за прехвърляне между различните екрани.
- Подобрен Render интерфейс чрез олеснена навигация и заместване на текстовите полета с по-удобните за работа слайдери.
По отношение на представянето на модела, Rhino 8 също е на ниво. Добавени са PBR (Physically Based Rendering) материали, както и различни AI алгоритми за изчистване на изображението (Denoisers). Чрез специален UV редактор можете да редактирате посоката и вида на текстурите в модела, а чрез новите Procedural Textures имате много повече възможности за избор.
Графичната алгоритмична среда Grasshopper също е подобрена в новия Rhino 8. Възможно е да добавяте потребителски атрибути към генерираните обекти в модела, да управлявате надписни обекти (Annotations), както и блокови дефиниции и референции.
Rhino 8 добавя също и стилизирани и парамтризирани типове линии, с които се подчертава желаната идея, подобрено отместване (Offset) на обекти, управление на блокове (Block Manager), файлови формати и много други.