1.Предимства при използване на Inventor CAM 2021.
- Предимства и недостатъци.
- Алгоритъм за работа при създаване на CAM програма.
2. Указания за инсталация. Системни изисквания.
3. The CAM Browser:
- Раздел Orientation – промяна на ориентацията.
- Контекстно меню – възможности.
4. Запознаване с основните команди.
4.1. Раздел Manage:
- Tool Library – библиотека с инструменти и държачи.
- CAM Options – настройки на интерфейса.
- Task Manager – прогрес и грешки при генериране на операцията.
4.2. Раздел Job:
- Setup – определяне на WCS (работна координатна система), машина и размери на заготовката.
- Stock (заготовка) и Fixture (Закрепване).
- Probe WCS – измерване позиционирането на заготовката.
- Manual NC – ръчно задавани команди.
- Pattern – размножаване на операции.
4.3. Раздел Drilling – пробиване и обработка на отвори.
4.4. Раздел 2D Milling:
- Face – фрезоване на лице.
- 2D Adaptive Clearing – 2.5 осна стратегия за груба обработка.
- 2D Pocket – груба обработка на джобове.
- 2D Contour – обработка на отворени и затворени контури.
- Slot – обработка на канали по траектория от средна крива.
- Trace – обработка по контур с променливи стойности по ос Z.
- Thread – нарязване на резба по външна и вътрешна цилиндрична повърхнина.
- Circular – обработка на цилиндрични отвори с траектория по окръжност.
- Bore – хеликоидална обработка.
- Engrave – гравиране върху равнини.
- 2D Chamfer – обработка на фаски и закръгления.
4.5. Раздел 3D Milling:
- Adaptive Clearing – адаптивното изчистване е иновативна груба стратегия, която предлага значителни подобрения в сравнение с конвенционалните стратегии за груба обработка.
- Horizontal – автоматично открива всички хоризонтални участъци на различни нива и ги обработва.
- Contour – получиста и окончателна обработка на стръмни и вертикални участъци по контур.
- Parallel – широко използвана стратегия за окончателна обработка, при която траекторията е паралелна на осите X или Y и следва формата на детайла по ос Z.
- Pocket Clearing – конвенционална стратегия за груба обработка слой по слой.
- Scallop/Constant Stepover – застъпваща/константна стъпка за обработка на остатъчен материал от предходна обработка или за окончателна обработка.
- Pencil – обработка на вътрешни радиуси с остър инструмент.
- Radial – обработка на повърхнини радиално от посочена точка.
- Spiral – обработка на повърхнини спирално от посочена точка.
- Morphed Spiral – обработка на повърхнини със сложна форма.
- Ramp – окончателна обработка за стръмни участъци.
- Project – гравиране с центъра на инструмента върху 3D повърхнини.
- Morph – окончателна обработка на плитки участъци, ограничени от криви.
- Flow – окончателна обработка на закръглени външни ръбове.
4.6. Раздел Toolpath:
- Simulate – симулация на обработката.
- Post Process – създаване на G код.
- Setup Sheet – създаване на документация за оператора на машината.
- Generate – регенериране на създадена обработка.
- Редактор – преглеждане на генерираната програма.
4.7. Раздел Help – помощ при работа.
Ако клиента иска допълнително предлагаме обучение по 5 – осна обработка и струговане
- Раздел Multi-Axis Milling:
- Swarf – стратегия за многоосова обработка със страничния контур на инструмента по контури или повърхнини.
- Multi–Axis Contour – стратегия за многоосова обработка с върха на инструмента по контури или повърхнини.
- Flow – стратегия за окончателна обработка, която следва изокривите на повърхността, за обработка на детайли с извити повърхности.
2. Раздел Turning:
- Turning Face – струговане на предна(челна) повърхнина.
- Turning Profile Roughing – грубо струговане на профил.
- Turning Profile Finishing – окончателно струговане на профил.
- Turning Groove – грубо струговане с канален инструмент.
- Turning Thread – струговане на резби.
- Turning Part – отрязване на детайла.